24i introducerar Hemmaplan

BERGSLAGEN. 24i inte bara bevakar det lokala. 24i vill också dra sitt strå till stacken för att Nora, Lindesberg, Ljusnarsberg och Hällefors ska synas på kartan. Därför introducerar vi nu begreppet Hemmaplan.

– Vi har ett stort engagemang för Bergslagen, säger 24i:s vd  Anna Magnusson. Vi vill ligga i framkant för att värna våra fyra kommuner.

Utan att ens tänka tanken protektionism handlar mycket om att värna det som redan finns i de fyra Bergslagskommunerna. Ofta blir vi blinda för vår hemmaplan och ser varken möjligheter eller förutsättningar ur ett positivt perspektiv.

24i tar därför kommandot och skapar begreppet Hemmaplan.

– Vi vill värna våra kommuner, säger Anna Magnusson. Vi har ett stort samhällsengagemang och vill inom ramen av 24i göra vad vi kan för att tillföra något positivt.

Begreppet Hemmaplan kommer att vara brett. Vi börjar med att försöka belysa delar av näringslivet, men kan hamna i dolda avkrokar – vem vet?

– Vi vill åtminststone tillföra något med detta, säger Anna Magnusson. Vi vet inte vart vi landar, men vi börjar så här. Vi kommer att försöka lyfta fram det som finns i Bergslagen.

Låter lite som en färd utan egentligt mål?

– Lite så är det nog. Vi börjar lite smått med näringslivet och det kommer att bli en fortsättning. Men hur och vad vet vi inte, det är ju det som är spännande.

Hur ska läsarna förstå det här?

– Alla artiklar och aktiviteter kommer att ha logotypen Hemmaplan Bergslagen. Och vi kommer att försöka ha mängder av bergslagsbor med i enkätform. Det har vi i detta första uppslag och det kommer vi att ha i fortsättningen.

 

Lämna ett svar

Your email address will not be published.

*

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.