Bergslagen satsar på Vildmarksmässan

i HÄLLEFORS/LINDESBERG/LJUSNARSBERG/NORA

VildmarksmässanSTOCKHOLM. Destinationen Bergslagen ställer denna helg ut på den årliga Vildmarksmässan i Stockholm.

– Vi har varit med på denna mässa i över tio år nu, berättar Håkan Ceder, Nora turistbyrå, som under torsdagen byggde upp montern tillsammans med Maria Dahlqvist från Hällefors och Ken Karlsson från Kopparberg.

Vildmarksmässan i Stockholm är med sina drygt 50000 besökare en viktig mötesplats för alla som har aktiviteter att erbjuda.

– Här träffar vi den frilufts- och aktivitetssökande publiken från Stockholm och Mälardalen. Dom är en av våra viktigaste målgrupper och vårt Bergslagen har massor att erbjuda.

Håkan Ceder räknar upp en rad aktiviteter som kommer att marknadsföras under Vildmarksmässan.

– Cykla mountainbike på våra fina leder i Pershyttan, Lindesberg och Hjulsjö, vandra på bergslagsleden eller varför inte testa årets kommande nyhet Postleden. Under mässdagarna kan besökarna få lära sig hur man vaskar guld och vi är nog den enda montern här som har två världsmästare på plats. Både Ulla och Ken från Kopparbergs turistbyrå är med och lär ut.

Bergslagen har redan hunnit med två turistmässor i år innan Vildmarksmässan.

– Vi satsar extra mycket i år med att sprida vår nya fina broschyr, ett bra sätt är att faktiskt vara ute och möta kunderna på olika intressemässor. Efter Vildmarksmässan väntar en Seniormässa i Uppsala i slutet av mars och en i Örebro i april. Vi planerar även för att delta i en utställning på Stockholms central.

– Målet är naturligtvis att få fler att upptäcka vår destination och att få dom att resa hit.

4 Comments

  1. En annan positiv sak är att du har en hög utvecklingspotential!
    Tack för att du försökte 🙂

  2. Micke.

    En positiv grej. Bryggeriet har tydligen behov av
    experthjälp i marknadsföring. Ett säkert och välavlönat konsultjobb.

    Ring platschefen snarast, eftersom den här sortens jobb är guld värda i Nora.

    Lycka till

  3. Hej S Johansson,
    I min yrkesmässiga roll strävar jag mot att komma med förslag på lösning i samband med att man tar upp ett problem eller har kritik.
    Efter att ha sett hundratals inlägg från dig med samma kritiska inställning börjar jag bli fundersam på ditt syfte. Det är allt annat än värdeskapande och du sprider dålig energi i onödan.

    Marknadsföring och nätverkande kan ske på olika sätt. Det här är ett. Att raljera över att det skulle vara lyxigt att åka i en husbil och att dela ut broshyrer skulle vara glättigt jobb blir bara kontraproduktivt.

    Det skulle vara lättare att ta dig på allvar om du skulle vara konstruktiv istället.

    Vad ser du som bra aktiviteter för att marknadsföra kommunen och attrahera turister?
    Testa att alltid komma med ett förrbättringsförsag i dina 10 kommande inlägg där du avser att kritisera. Deal?

    #detblirsomdutänker

    Med vänlig hälsning,
    Micke

  4. Måste vara tungt, att leva som en knalle, för att försöka dra cyklister till Nora. Men livet i husbil
    kan vara ganska kul om det är gratis.

    Men mässor är trots allt det hårda slitet, värt att dra runt på. Man får ju se hela Sverige med lön.

    Dela ut 40 000 broschyrer, tillhör vardagsslitet.
    Turister till Nora ? ”Har jag inte en aning om.”
    Läs statistiken; ”det bara väller in i 1000 tal.
    Bara va ?

Lämna ett svar

Your email address will not be published.

*

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.